Sunday, March 15, 2009

Benda Pelik :) 2


2nd time benda pelik terjadi

emm time ni budak batch ramai turun sunway, aku, dia, acap giant, radhi, mustaq, owl, nizam, perot, muiz & gfnya, manjung, hilman, kerat, n ramai la lagi tak ingat ( time cuti deepavali kot.lepas raya) aku bangun kul 12. budak2 ni plan jumpe pukul 1130. lambat gila bangun. so aku mandi2. lari pergi bus stop naik bas sampai sunway. fuhhhh. sampai2 dalam kul 2 n aku teros cari diorg. then nak cari diorg, aku terpaksa gune public phone (phone tertinggal umah acap malam before tu, ade tahlil ape tah) then jumpa dia, aku ajak teman beli kasut. tak jumpa kasut yang nak beli. so jalan2 round sunway semua level bajet cari budak batch lain then jumpe awek muiz jap. saja usha2 :) huhuhu. pastu plan nak pergi rumah jubei(open house raya). bila contact dengan budak batch, diorg dah pergi naik kereta acap. tinggal kitorg dua orang saja. siot betul tak tunggu member! so aku ajak muiz n awek dia. tapi diorg taknak.
















so journey kitorg start 515 p.m. kitorg pergi taxi stop. kata nak pergi PUTRA HEIGHTS, taxi driver kata rm20! terkejot aku. then aku cakap kat dia, membazir rm10 sorang. so better jalan je dulu sampai jumpa next taxi stand, then lintas jalan, tengok2 dah sampai summit. jauh jugak jalan. then jumpa 1 taxi, tapi dah habis NGV, n taxi driver kata rm20 jugak! aku kate dia tipu ni better kita jalan je la lagi, tak jauh mana pon. then jalan je la.pusing2. call jubei, dia pun tak tau kitorg kat mana. so aku ajak jalan. then jumpe 1 petrol station, kitorg break beli air 100 plus 2. n tanya cashier, dia suruh jalan teros then belok kiri bila jumpa signboard. bunyi macam dah dekat gila dah. so jalan je la tapi tak jumpa2 signboard lagi. pastu jumpa another petrol station. dia kata jalan terus then jumpa signboard belok kiri, kitorg tanya berapa minute lagi sampai, diorg kata dalam 15 minute, so kitorg semangat gila, jalan je lagi, tak jumpa jugak signboard!

ish! terjumpa pulak another petrol station,tanya2 kat mana junction nak belok pergi sana, dia kata dalam 5 min.FINALLY! so jalan n kitorg happy sebab nampak sign board tu. so teros jalan.tengok2 kene lalu highway! so cam terkejot gak la. ingat nak tahan taxi. tapi comfirm nya takda yang nak stop. so jalan je teros ada signboard tules PUTRA HEIGHTS 500 Meter. FINALLY!(again!). after 500 meter tu tengok2 kena lalu flyovers! gila apa! time tu aku menyesal gila tak naik je cab tadi. then masa nak pusing tu. aku terjatuh.dush! dia kata "tu la taknak naik cab tadi, save duit konon" hahahha.rasa bersalah lak aku kat dia.huuu. Nasib baik la pulak kat atas tu tak banyak kereta. so selamat la sikit. then turun2 flyover.tak sampai lagi! ish! penatnya. then nampak petrol station break jap, solat asar time tu da 645 p.m. so aku tanya dia nak teroskan or just call jubei. then terpaksa la call jubei sebab kitorg letih gila nak mati dah. nasib baik ada f5 kitorg- baloo(abg jubei f5 kitorg jugak, sebab dia jambu kot.hahaha) sanggup ambil kitorg kat situ. Then bawak la pergi situ. dalam 5 minute naik kereta. Tak tau la pukul berapa sampai if kitorg jalan kaki. FINALLY!(again!) sampai jugak kat rumah jubei. hmmm.letih gila la! duhhhhhhhhhhh!

muka pancit gila kat petronas.tengah tunggu jubei n baloo ambil kitorg.













Mr. AD

No comments:

Post a Comment