Sunday, December 20, 2009

Pengembaraan.

esok, aku akan mula mengarah kaki ini untuk menjejakkan kaki ke istana ilmu tercinta yang diberi nama bersempena dengan Perdana Menteri Kedua. Ye, Dato' Abdul Razak. keputusan yang last min yg telah aku buat dgn harapan "kalau dpt rezeki, tak dpt takpe" memakan diri aku sendiri. aku tidak tau samaada pencalonan yg lain daripada YB-YB yang mencalonkan diri mereka tika pilihan raya ini memberikan impak positif yang boleh mendidik aku. induksi diberi nama bertujuan mendepankan diri aku lagi sebagai aku. tadi, aku berjalanjalan di sebuah taman yang terletak di hadapan istana ilmu ketika peringkat rendah. yeah. aku melihat alam hijau. sedap mata memandang. namun, keblur-an beberapa individu menyebabkan aku terkejut tapi memang disangkakan. aku melihat bangsa yang berkulit putih saja di sini. cetus di hati, diorg saja ka yang ingat kesihatan. hakikatnya tempat ini telah kehilangan ramai bangsaku yang mengambil keputusan untuk keluar dari lembah yang penuh dengan manusia,kereta,maksiat dan semuanya. semua dah lari mencari keamanan di dunia sendiri. dan malam tadi, ibuku memberikan lencana 1Malaysia yang baru diterimanya. Terima Kasih.

semoga 4 hari ini memberi neutron di otak ku bagi memilih jalan sempurna untuk harihari yang akan datang. dan memang kelemahan aku untuk membuat keputusan yang tepat. paradigma ku selalunya salah. titiktolak ini untuk kehidupan akan datang.

No comments:

Post a Comment